ABD'nin üst düzey diplomatı, Körfez ülkelerine yönelik bir mesajında, İran'la bir anlaşma yapmak istediklerini ancak bunun 'her bedel ödenerek' gerçekleşmeyeceğini ifade etti. Washington yönetimi, bölgedeki müttefiklerinin güvenlik endişelerini önceliklendirdiğini vurgularken, bu açıklamanın İran'la nükleer müzakerelerin yeniden başlamasına yönelik sinyaller olarak yorumlanıyor. ABD Dışişleri Bakanlığı'ndan yapılan bilgilendirmede, Körfez İşbirliği Konseyi (KİK) ülkelerine yönelik taahhütlerin altı çizildi. Bakanlık yetkilileri, 'Amerika'nın en üst düzey diplomatı, Körfez ülkelerine güvenliklerinin ve çıkarlarının her şeyden önce geldiğini garanti etti. Ancak bu, İran'la olası bir anlaşmanın her koşulda kabul edileceği anlamına gelmiyor' ifadelerini kullandı.
Orta Doğu
ABD'den Körfez ülkelerine: İran'la anlaşma isteriz ama her bedele değil
🇸🇬
📡 Asya/Doğu Medyası
🇸🇬 Singapur — Hükümete Yakın
Kaynak perspektifi: Singapur — Hükümete Yakın
Çeviri Kaynağı
Orijinal Habere Git
Straitstimes
— Bu haber, Straitstimes'da yayımlanan haberin Türkçe çevirisidir.
🔄 Farklı Perspektifler — Aynı Konu
İlgili Haberler
Orta Doğu
Filistinli Hristiyanlar Canterbury Başpiskoposu'nun Ziyaretinden Neden Temkinli Umut Taşıyor
9 dk önce
Orta Doğu
İranlı hacılar Aşura'da savaş şehitlerini andı
10 dk önce
Orta Doğu
Lübnan'da Çatışmasızlık ve Silahsızlanma Birlikte Yürütülebilir mi
15 dk önce
Orta Doğu
Gazze için 'gönüllü göç' planı yeniden masada
18 dk önce