GlobalMercek
Telegram
⚠ EDİTÖRYEL NOT

Bu platform, başta Batı medyası olmak üzere küresel ana akım haber kaynaklarını çeviri yoluyla Türk okuyucuya sunmaktadır. Amacımız bu haberlerin önemli bir bölümünün ne denli taraflı, çifte standartlı ve manipülatif olduğunu açığa çıkarmaktır. Batı medyasının kendi çıkarlarına göre şekillendirdiği bu içerikleri eleştirel bir bakışla okumanızı tavsiye ederiz.

DÜNYA GÜNDEMİ
İklim

Klima tasarrufu: Sürekli açık mı, kapatıp açmak mı

✍️ GlobalMercek 📖 2 dk okuma
Klima tasarrufu: Sürekli açık mı, kapatıp açmak mı
🇬🇧
📡 Batı Medyası
Kaynak perspektifi: İngiliz Liberal Medya
🇬🇧 İngiliz Liberal Medya
Çeviri Kaynağı
Co — Bu haber, Co'da yayımlanan haberin Türkçe çevirisidir.
Orijinal Habere Git

Yaz aylarında artan sıcaklıklarla birlikte birçok kişi, “klimayı tüm gün açık bırakmak mı yoksa ihtiyaç duyuldukça kapatıp açmak mı daha tasarruflu?” sorusunu soruyor. Üç uzman, bu sorunun cevabının; konfor seviyesi, klima türü ve binanın yalıtım kalitesi gibi çeşitli faktörlere bağlı olduğunu belirtiyor. Peki, hangi yöntem cüzdanınızı ve çevreyi daha çok korur?

Uzman Görüşleri: Sürekli Çalıştırmak vs. Aralıklı Kullanım

Enerji verimliliği uzmanı Dr. Emily Carter, “Klimanın tüm gün açık kalması, özellikle iyi yalıtılmış bir evde, oda sıcaklığını sabit tuttuğu için kompresörün daha az çalışmasına neden olabilir” diyor. Ancak bu durum, cihazın tipine ve enerji sınıfına göre değişiyor. Inverter klimalar, sürekli düşük güçte çalışarak daha az enerji tüketirken, geleneksel klimalar sık sık kapanıp açıldığında daha fazla enerji harcayabiliyor.

Diğer taraftan, bina mühendisi Prof. John Miller, “Klimayı kapatıp açmak, özellikle eski binalarda ve zayıf yalıtım durumunda, her yeniden çalıştırmada yüksek enerji çektiği için daha maliyetli olabilir” uyarısında bulunuyor. Miller’a göre, ideal çözüm, evi gün boyunca sabit bir sıcaklıkta tutmak ve sadece gece ya da dışarıdayken termostatı yükseltmek.

Pratik Öneriler: Tasarruf İçin Ne Yapmalı?

Uzmanların ortak tavsiyesi, klimanın kullanılmadığı zamanlarda tamamen kapatılması değil, termostatın birkaç derece yükseltilmesi yönünde. Örneğin, evde kimse yokken 26-27 derece, evdeyken 24-25 derece idealdir. Ayrıca, perde ve panjurları güneşi engelleyecek şekilde kapatmak, vantilatör kullanmak ve düzenli klima bakımı yapmak da enerji tüketimini azaltır.

Amerikan Enerji Bakanlığı verilerine göre, termostatı 7-10 gün boyunca 7-10 derece düşürmek, faturalarda %10’a varan tasarruf sağlayabiliyor. Ancak bu oran, iklim koşullarına ve binanın özelliklerine göre değişiyor.

Türkiye Açısından Değerlendirme

Türkiye’de yaz aylarında artan elektrik tüketimi ve sıkça gündeme gelen fatura yüksekliği, bu konuyu özellikle önemli kılıyor. Türkiye’nin enerji ithalatına bağımlılığı ve döviz kuru dalgalanmaları göz önüne alındığında, bireysel tasarrufların makroekonomik etkisi de bulunuyor. Ayrıca, Türkiye’deki yapı stokunun büyük kısmının yalıtımının yetersiz olması, klimanın verimli kullanımını daha da kritik hale getiriyor. Doğru kullanım alışkanlıkları, hem hane bütçesine katkı sağlayacak hem de ulusal enerji talebini dengelemeye yardımcı olacaktır.

Etiketler:
klimaenerji tasarrufuyaz sıcaklığıelektrik faturasıtasarruf ipuçları

İlgili Haberler

YouTube videosu kum kedisinin varlığını kanıtladı
İklim

YouTube videosu kum kedisinin varlığını kanıtladı

9 dk önce

Britanya'da rekor sıcaklıklar elektrik talebini artırdı
İklim

Britanya'da rekor sıcaklıklar elektrik talebini artırdı

11 dk önce

DSÖ Başkanı: Avrupa'daki sıcak hava dalgası iklim dirençli sağlık sistemleri için acil yatırım çağrısı
İklim

DSÖ Başkanı: Avrupa'daki sıcak hava dalgası iklim dirençli sağlık sistemleri için acil yatırım çağrısı

16 dk önce

Avrupa'yı kavuran 'Omega bloğu': Rekor sıcaklık dalgasının perde arkası
İklim

Avrupa'yı kavuran 'Omega bloğu': Rekor sıcaklık dalgasının perde arkası

23 dk önce